De eerste paar daagjes!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gerlin Mulder - WaarBenJij.nu De eerste paar daagjes!! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gerlin Mulder - WaarBenJij.nu

De eerste paar daagjes!!

Door: Gerlin Mulder

Blijf op de hoogte en volg Gerlin

03 September 2015 | Curaçao, Curaçao

We zijn al weer een dagen op Curacao, en wat is het moooiii!!
Dag 1
We vlogen zondag ochtend op 8 uur. Dus we moesten vroeg onze bed uit, want om half 4 gingen we richting schiphol. Zonder slaap, want ik kon echt niet slapen.. Veelste zenuwachtig, voor alles wat er ging gebeuren.. En ik zag erg op tegen het afscheid.. En wat was dit kut! Toen we bij 'kiss en goodbye' stonden, ging ik het liefst mee terug, gewoon thuis blijven bij alle lieve mensen om me heen. Maarja, we hadden bedacht om naar Curacao te gaan dus moesten dit ook maar doen. Na veel tranen en knuffels gingen we dan, op naar Curacao.
De vlucht was erg leuk! we moesten bijna 12 uur in het vliegtuig zitten, dit klinkt heel lang. Maar het ging zo snel voorbij! We kregen zoveel lekkere dingen te eten, we hadden een schermpje voor ons met heel veel films, tv, muziek en spelletjes. En we hebben heel veel geslapen. We kwamen om 2 uur op curacao aan, het was inmiddels al 8 uur nederlands tijd. Maar hier heb ik geen moment last van gehad. We gingen savonds even snel naar de winkel, optijd op bed en we sliepen gelijk!

maandag gingen we even snel naar de winkel, wat 5 minuutjes verder op zit. we hebben er de terugweg zo'n anderhalf uur over gedaan. Wat waren we verdwaaaald! We hebben zo'n 100 rondjes gereden, 2x de weg gevraagd en toen kwamen we eindelijk thuis. Wat fijn! Daarna zijn we naar cabana beach geweest, wat een plaatje! zóóó mooi! Het binnenland van Curacao is heel arm, en soms best lelijk.. En als je dan de stranden ziet, wat een verschil!! We hebben een heerlijke cocktail gedronken en lekker genoten. savonds zitten we lekker op ons dakterras.

dinsdag gingen we naar een ander heel mooi strand. Ik was de enigste met een kaart mee, dus ik mocht kaartlezen, dit ging nog best goed. Maar 2 keer verkeerd gereden! Het verkeer is hier trouwens heel anders dan in Nederland. Je hebt geen straatnaambordjes, weinig verkeersbordjes, en geen maximum snelheid. Iedereen rijd niet hard, door de stad heen rij je 40 of 50, want de wegen zijn erg slecht. Je hoort ook continu piepende banden en auto's toeteren. Als een auto toeterd betekend dit dat je voor mag gaan, of dat je aan de kant moet, of bedankt die gene je ergens voor. als je in de verkeerde rijbaan staat en je wil opzij, steek je gewoon even je hand uit het raam, dan laten ze je ook voor!

woensdag gingen we naar punda, de bekende huisjes en de pondjesbrug! alleen de pondjesbrug is ter reperatie, dus ligt er 6 maanden niet.. Wat jammer!! We hebben ook op een erg leuk marktje gelopen, dan zie je zo goed het verschil tussen Nederland en Curacao. Ook hebben we gisteren onze stage plaats bezocht, om de laatste dingetjes te regelen! maandag moeten we beginnen, Ik mag op de afdeling spoedeisende hulp, ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden..

Straks nog maar een keer naar een mooi strandje toe. Het is hier echt genieten, ik verveel me nog geen moment.

Liefs Gerlin


  • 03 September 2015 - 20:57

    Anke :

    Super leuk om te lezen. Geniet lekker van de vrije dagen en succes met stage! Liefs

  • 03 September 2015 - 20:58

    Janet Kemfers:

    Heey gerlin
    Super leuk zo te horen en allemaal jaloers op jullie haha
    We gaan je volgen hoor..
    Groetjes en heeel veel plezier en succes daar met je stage
    Xxxx liefs.....

  • 03 September 2015 - 21:33

    Alies:

    Wat leuk om te lezen dat het geod gaat daar. We blijven je volgen via deze weg. Liefs alies en jeroen.

  • 03 September 2015 - 22:37

    Tamara:

    Wat een geweldig verslag om te lezen! Ik ga je andere verhalen zeker ook lezen! Hele dikke kus van Tam

  • 03 September 2015 - 23:04

    Roelina:

    Top dushi!! Leuk verslag, blijven doen hoor!
    Kus van je zus xx

  • 03 September 2015 - 23:09

    Ankie Meiners:

    Leuk om je verslag te lezen en zo te volgen hoe jouw leven er daar uit ziet.
    Geniet nog even van je vakantie en dan maandag aan de slag.
    Spannend bij de eerste hulp. Heel veel succes. Lieve groetjes, Ankie

  • 03 September 2015 - 23:35

    Hendrien:

    Trots op jou! Blij dat het zo goed gaat, ennn blijven schrijven, leuk om te lezen! Kusjes xxx

  • 03 September 2015 - 23:38

    Julia De Groot:

    Super leuk Ger!!! Geniet er van, verdienen jullie! Liefssss

  • 03 September 2015 - 23:40

    Mama.:

    Super om te lezen hoe alles gaat. Kan niet wachten tot het 28 oktober is om alles met eigen ogen te zien en om jouw te zien natuurlijk.
    Dikke kuzz ook voor Demi.

  • 03 September 2015 - 23:45

    Inge Poelman:

    Hallo lieverds, wat fijn dat we zo op de hoogte blijven van jullie..
    Het is net of we er een beetje bijzijn...
    Het voelt dan niet zon eind weg..
    Mooie foto's, en prachtige stranden..dan verveel je je ook geen moment
    Geniet er lekker van, dikke knuffel
    En we blijven jullie volgen...
    Veel liefs en dikke kusss voor jullie allebei..

  • 04 September 2015 - 07:21

    Loes:

    Leuk Gerlin om te lezen dat je het naar je zin hebt!!

  • 04 September 2015 - 11:27

    Meta Dekker:

    Mooi dat het goed gaat, ben zeer benieuwd naar het werk wat je moet doen.
    Succes en een dikke smok van uut Noord Sleen.

  • 05 September 2015 - 00:14

    Gerlinmulder:

    Dankjewel allemaall!! Leuk zoveel reacties, zo blijf ik zeker doorschrijven! :)

  • 05 September 2015 - 00:14

    Gerlinmulder:

    Dankjewel allemaall!! Leuk zoveel reacties, zo blijf ik zeker doorschrijven! :)

  • 05 September 2015 - 00:14

    Gerlinmulder:

    Dankjewel allemaall!! Leuk zoveel reacties, zo blijf ik zeker doorschrijven! :)

  • 20 September 2015 - 17:28

    Gea :

    ha Gerlin fijn te lezen dat het zo leuk is , genieten maar groeten uit Dalen van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 December 2015

De tijd vliegt!

27 Oktober 2015

Nog 1 nachtje slapen!!!

07 Oktober 2015

Het is hier geweldig!

28 September 2015

Strand, Zee, Zon, Cocktails, Genieten

14 September 2015

Alweer 2 week op Curacao
Gerlin

Ik ben Gerlin Mulder en ben 19 jaar oud. Ik doe de opleiding verpleegkundige, en zit nu in het 3e leerjaar. Voor mijn opleiding ga ik 4 maand naar Curacao, om daar stage te lopen.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 6725

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Augustus 2015 - 23 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: