Strand, Zee, Zon, Cocktails, Genieten - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gerlin Mulder - WaarBenJij.nu Strand, Zee, Zon, Cocktails, Genieten - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gerlin Mulder - WaarBenJij.nu

Strand, Zee, Zon, Cocktails, Genieten

Blijf op de hoogte en volg Gerlin

28 September 2015 | Curaçao, Curaçao

Hier zit ik dan, weer op ons balkonnetje, in de schaduw. Het was vandaag 38 graden, zooo warm!
En we zitten alweer een maand op Curacao. Wat is de tijd snel gegaan!

Ik heb een leuke stage afdeling. Chirurgie, ookal moet ik nog wel wennen. Het is toch wel heel anders dan in Nederland. Het is ook zo warm! Op mijn eerste stage afdeling had ik contstant airco, zo fijn. Nu zit ik op een 3e klasse afdeling. Dit is voor degene die het 'laagst' verzekerd zijn. Dus je ligt met z'n 5en op een kamer, en zonder airco. Als je dan aan het werk bent is het best zwaar. Zo ben ik een keer bijna flauw gevallen. Het was echt te warm, had een tijdje geen eten en drinken gehad, en ineens werd alles zwart voor mijn ogen. Ik werd snel begeleid naar een stoel, waar ik rustig kon bijkomen. Sindsdien zorg ik dat ik op tijd eet en drink, ook al zijn we nog niet klaar op de afdeling.. Smiddags is het vaak rustig, collega's zitten gezellig te kletsen. Ik ga dan vaak voor school bezig. Stil zitten zijn we toch niet gewend in Nederland.

Buiten stage om doen we leuke dingen. We hebben zulke mooie stranden gezien. Snorkelen is hier ook zo leuk! Ook al ben ik soms wel een beetje bang. Want er zijn ook enge slang vissen, en zee egels. Of heel veel grote vissen bij elkaar. Toch vind ik het echt heel mooi, elke keer als we naar het strand gaan neem ik m'n snorkelset + onderwater camera mee!
Ook hebben we ontdekt dat er een pizzahut heel dicht bij ons is. Ze hebben daar hele lekkere en goedkope (tja.. studenten) pizza's! Hier bestellen we ook wel eens, laten we het thuis bezorgen, ideaal.

We hebben onze eerste botsing ook al gehad :( We reden op een kruispunt, en er kwam een auto aan die niet gezien werd. BOEM, we stonden stil.. Gelukkig ging het heel zacht, maar er zat wel een dikke deuk in de auto. Maar gelukkig is niemand van ons verwond. We zitten alleen zonder auto nu, heel lastig. We hebben wel lieve huisgenootjes die overal met ons naar toe willen.

Afgelopen weekend was Hendrien jarig. Dan moesten we natuurlijk even skypen. Het was hier nog 's avonds, en in Noord Sleen al 12 uur geweest. Toen ik ging skypen waren er heel veel mensen. Ik was blijkbaar aangesloten op de tv, dus iedereen keek mee. Ik vond het zo leuk om iedereen weer te zien! Ik was zo vrolijk toen we geskyped hadden, Demi had ondertussen pizza besteld. Dus toen ik klaar was konden we pizza eten, lekker!!

Ook hebben we afgelopen weekend een natuurwandeling gemaakt. Om half 7 's ochtends vertrokken we. Op onze vrije dag. Dit viel best tegen, toch was het leuk om wat anders van Curacao te zien. Ookal is de natuur hier niet super mooi, alleen het uitzicht over de zee is prachtig. We kunnen elke maand mee met de natuurwandeling, dit ga ik alleen niet doen. 5 km wandelen in de volle zon is niet heel grappig. 1x was mooi!

Ik ben aan het typen en typen, mn verhaal word alweer te lang. Ik besefde vandaag ineens dat ik op de helft zit. al 4 weken gehad, en nog 4 weken totdat papa, mama, hendrien, henk en kristel komen. Hier heb ik zooo veel zin in! Ik ben al aan het aftellen..

Liefs Gerlin

  • 29 September 2015 - 09:06

    Anja:

    yyyeeehhhh... weer verslag haha dat heb je snel gedaan. :)
    wat beleef je leuke dingen op curaçao. ook ik kan niet wachten tot we daar zijn om alle leuke dingen te bekijken. en wat de vissen betreft... ik ga wel op de rotsen staan om ze van bovenaf te bekijken haha.
    vooral doorgaan met Skype en het typen van verslagen.
    geef Demi een dikke kuzzz van mij en tot gauw lieve Gerlin ..

  • 29 September 2015 - 09:13

    Wim:

    Mooi Gerlin We komen snel kijken

  • 29 September 2015 - 09:50

    Hendrien:

    Leuk! Zoveel zin om te bekijken wat jij daar allemaal mee maakt! Tot snel zusje! <3

  • 30 September 2015 - 19:47

    Bettie:

    Zooo leuk om je steeds te volgen!! Kijk al weer uit naar het volgende verhaal hihi. Gaat snel he? Geniet van alles meid ♡

  • 01 Oktober 2015 - 12:25

    Meta:

    Leuk om weer jullie belevenissen te lezen. En net wat je zegt tijd gaat snel.
    En weer veel succes Gerrie met je werk week.
    Zet hem op power girl:)
    Dikke smok van de Dekkertjes.

  • 04 Oktober 2015 - 08:07

    Ankie Meiners:

    Lieve Gerlin, leuk weer een verslag. Wat een belevenissen elke keer. Leuk om je op deze manier te volgen. Wat is het warm bij jullie. Denk niet dat ik dat zou trekken. Het is logisch dat zij een ander tempo hebben. Anders hou je het niet vol. Vooral de tijden van eten en drinken goed in de gaten houden. Ja en voor je het weet is de hele familie ook bij jullie. Kan me zo voorstellen dat je er naar uitkijkt. Nog een prachtige tijd. Lieve groetjes, Ankie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 December 2015

De tijd vliegt!

27 Oktober 2015

Nog 1 nachtje slapen!!!

07 Oktober 2015

Het is hier geweldig!

28 September 2015

Strand, Zee, Zon, Cocktails, Genieten

14 September 2015

Alweer 2 week op Curacao
Gerlin

Ik ben Gerlin Mulder en ben 19 jaar oud. Ik doe de opleiding verpleegkundige, en zit nu in het 3e leerjaar. Voor mijn opleiding ga ik 4 maand naar Curacao, om daar stage te lopen.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6728

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Augustus 2015 - 23 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: