Alweer 2 week op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gerlin Mulder - WaarBenJij.nu Alweer 2 week op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Gerlin Mulder - WaarBenJij.nu

Alweer 2 week op Curacao

Door: Gerlin Mulder

Blijf op de hoogte en volg Gerlin

14 September 2015 | Curaçao, Curaçao

Alweer 2 weken op Curaçao, en hier komt mijn 2e reisverslag.

Vorige week donderdag gingen we uiteten bij Zanzibar. later dronken we daar lekkere coctails! (ik een mango smoothie.. ik was de bob). Daar hoorden we dat we naar de hangover moesten voor een feestje. Het begon daar om 22.00 uur, toen we om 23.00 aankwamen waren we als allereersten. Oeps, dit was ook niet de bedoeling. Na een poosje wachten kwamen er meer mensen, gelukkig! ondertussen hadden we even een kadootje geregeld voor Demi, want ja die was bijna jarig. toen we een dag later weer naar de hangover gingen was demi om 12 uur jarig, en kregen we een fles champange! uitgaan op Curaçao is wel anders dan wij gewend zijn in Nederland. De hele avond is er negermuziek op, waar iedereen alleen maar met hun kont op danst. Voor eventjes vinden wij dit wel leuk, maar we willen ook de Nederlandse muziek waar we op kunnen springen en mee kunnen zingen. We hebben de dj kunnen overhalen om dit heel eventjes te draaien, maar dat vond de rest van de kroeg niet zo leuk.. Dus het werd al snel weer negermuziek, en we ;hebben een leuke avond gehad!
Op Demi's verjaardag gingen we bbq'en met iedereen van het huis. Wat gezellig!! Daarna gingen we door naar zanzibar, een feestje op het strand, heerlijk! Ook was daar een dance battle, zo hé wat kunnen Antillianen goed dansen, daar kunnen wij nederlanders niet tegen op!

zondags zijn we nog naar de grote knip geweest. Een mooi strand, waar heel veel lokale bevolking komt, om te picknicken en bbq'en. dit snap ik nog niet zo goed, nemen ze echt alles mee om te bbq'en? Maar het was een erg mooi strand, met erg mooie visjes. We hebben laatst een snorkel set gekocht, dus kunnen de vissen goed bekijken. Ook zijn we van een rots afgesprongen, zo'n 6 meter hoog de zee in. Dit was heel erg eng, de landing deed best veel pijn, maar het was super cool om te doen!

En toen was het zover, de eerste stage week kwam eraan. De eerste dag moesten we om 8 uur bij onze praktijkbegeleiders zijn. Hier moesten we 'eventjes' wachten tot we naar onze afdeling konden. Ongeveer 3 uur later werden we naar beneden gebracht, naar onze afdeling. De eerste dag was erg hectisch. Het was erg druk op de afdeling, iedereen praat papiaments, en ik had geen idee wat er ging gebeuren of wat ik moest doen. Dus ik ben maar gewoon mee gaan lopen met een zuster. de 2e dag was al een stuk rustiger, ik heb weer met iemand meegelopen en meegekeken. Er gebeuren zoveel interessante dingen. De 3e dag werkte ik samen met mijn werkbegeleider, een hele aardige man! ik mocht ook gelijk al meer doen. Ook hadden we introductie gesprek, daaruit bleek dat ik mijn school opdrachten niet op deze afdeling kon afronden. Dus ik word overgeplaatst naar een andere afdeling. Ik heb 4 dagen meegelopen op de spoedeisende hulp, en ik heb zoveel gezien, en heel veel geleerd. Zo mocht ik bij verschillende chirurgische ingrepen zijn, zoals een drain inbregen, en een groteteenamputatie. die laatste was trouwens wel heel raar om te zien, gelukkig heb ik een sterke maag, want dat was je echt nodig!

Ook had ik op mijn laatste stage dag een leuke verassing. Veel gemiste oproepen van Roelina en Ronny. Oh god, wat is er gebeurd? Toen ik terug belde vertelde Ronny, ja roelina wil je iets zeggen. Krijg ik Roelina aan de lijn, Gerlin je bent zojuist tante geworden. Waaaaaah nu al? Hoe kan dat? Hoe is het gegaan? wat is de naam? zoveeel vragen.. maar ik reageerde heel rustig en kalm, want als ik enthousiast zou worden zou ik veelste hard moeten huilen, en daar had ik geen zin in op stage, pas als ik vrij was mocht ik huilen van mezelf. Snel de tranen in mn ogen weg geveegd en de afdeling weer op. Mijn collega's reageerde heel leuk toen ik het vertelde. toen ik vrij was begon het gehuil, demi schrok toen ze mij zag. ik stond te wachten buiten het ziekenhuis, maar dit keer met tranen in m'n ogen. Ik was zo blij voor Roelina en Ronny, maar ook zo verdrietig dat ik hier in Curaçao zit. Gelukkig was Demi die dag heel lief voor me. Volgens mij heb ik ook bijna de hele dag zitten huilen. Wat wilde ik graag naar huis, naar m'n familie, en naar mn kleine neefje Senn. Ik heb nog tegen vriendinnen gezegd, als Roelina in de eerste 2 weken bevalt dan ga ik terug naar huis. Toen verwachte ik niet dat dit echt zou gebeuren. Gelukkig krijg ik veel foto's toegestuurd, en wat is het een mooi popje! ik ben ontzettend trots op Roelina en Ronny.

Het afgelopen weekend hebben we al weer leuke dingen gedaan. We zijn gisteren ochtend naar sea aquarium geweest. Hier hebben we een dolfijnen show gezien, kreeften gevoerd, zeeleeuwenshow gezien, haaien geaaid en gevoerd. smiddags zjin we naar het strand geweest, en elke keer weer denk ik; wat is het toch mooi! Dit is een keer wat anders op de zaterdag ipv werken en voetbal.

Vandaag zijn we naar saint tropez geweest. Een heel mooi zwembad, aan de rand van de zee. Hier heb ik bijna de hele dag in de schaduwgelegen, het was zo warm vandaag! Een paar huisgenootjes zijn naar the partysquad, die is vanavond op Curaçao. Maar ik had hier niet echt zin in, geen idee waarom, ik heb lekker een chil avondje thuis. Voorbereiden op een nieuwe week stage, op een nieuwe afdeling. Ik ben weer zeer benieuwd.

Ohja; Demi en ik waren vanacht heel erg geschrokken. We kwamen rond 3 uur thuis van het uitgaan. Ik lag op bed, al bijna te slapen. en toen demi uit de badkamer kwam lopen, gilde ze en zat ze bijna bij mij op schoot. we hadden een Gekko in huis. ongeveer 10 cm groot. ieeeuw, het leek wel een mini monster!!! Hij zat op het plafond, dus konden hem niet vangen. schoenen gooien hielp ook niet, hij bleef zitten. Gelukkig hadden we een liefhuigenootje, die met een bezem en dwijl (aan elkaar geknupt) het beest van het plafond tikte, snel een bakje pakken om hem in te doen. Maar toen we ons omdraaide was hij WEG, spoorloos. Heel de kamer doorgezocht, we konden hem niet meer vinden. We hebben ons zelf wijs gemaakt dat die naar buiten is gegaan, zodat we 'lekker' konden slapen. Het was ondertussen wel al een uur later. Pff, wat een eng beest. gelukkig hebben we hem niet weer gezien en lekker geslapen.

Het is in Nederland nu al half 3.. Hier is het half 9, nog even lekker chillen en dan naar bed.

Liefs Gerlin.

  • 14 September 2015 - 06:31

    Anja:

    Heey lieve Gerlin :) wat weer een prachtig verslag heb je er van gemaakt.
    ben blij dat je het naar je zin hebt. succes op je nieuwe afdeling in het ziekenhuis.
    kan niet wachten tot het 28 oktober is om dit moois allemaal met eigen ogen te zien.

    hele hele dikke kuzzzzz en we skypen, appen en mailen dddaaaaaaaggggg kkkuuuuzzzzzzz

  • 14 September 2015 - 06:39

    Hendrien:

    Topper ben je, die paar dagen op de spoed heb je maar mooi weer meegenomen! Ben trots op je zusje! Succes deze week op de nieuwe afdeling! Dikke kus xxxxx

  • 14 September 2015 - 07:06

    Wim:

    Heey Gerlin

    Mooi verslag Veel plezier op je nieuwe stage plek



  • 14 September 2015 - 09:55

    Marit:

    Het Gerlin, een heel leuk verslag enne van harte gefeliciteerd dat je tante geworden bent.
    Ik ben benieuwd naar de rest

  • 14 September 2015 - 22:00

    Evert En Geertje:

    Hallo Gerlin.
    Gefeliciteerd met je kleine neefje. Leuk om je verslagen te lezen en je te volgen. Fijn dat jet het naar de zin hebt. Heel veel succes op de nieuwe afdeling. Groetjes van ons.

  • 15 September 2015 - 22:28

    Ankie Meiners:

    Lieve Gerlin, wat is het toch leuk om al je belevenissen te volgen. Fijn dat je zo aan het genieten bent. Maar ook fijn dat je het op je werk zo naar je zin hebt en een hoop leert.
    Een pracht ervaring. Geniet ervan. Lieve groetjes, Ankie

  • 20 September 2015 - 18:52

    Janet:

    Heey gerlin wat heb je al veel leuke dingen gezien en gedaan als ik dat zo lees
    Nou ja behalve die amputatie dan maar dat was vast wel interresant.haha
    Wat n leuk verslag was,dit en super om je zo te volge
    Veel plezier op je nieuwe stageplek.
    Groetjes van ons xx

  • 20 September 2015 - 19:40

    Ilse:

    Hey gerlin!
    Zo te zien heb je het super na je zin, en heb je al veel leuke dingen gedaan.
    Ik vind het super leuk om je te volgen en dat blijf ik ook zeker doen!
    Nog heel veel plezier
    Groetjes van mij

  • 26 September 2015 - 21:54

    Tamara:

    Hoi lieve gerrie

    Wat weer een super leuk verslag om te lezen, kijk nu alweer uit naar je volgende verhalen
    Heel veel succes op de nieuwe afdeling

    Dikke dikke kus Tamara

  • 26 September 2015 - 21:58

    Meta:

    Jooohh Gerrie, prachtig hoor wat weer een mooi verhaal. Kijk weer uit naar je volgende belevenis.
    Je bent een TOPPER. Dikke Kus.


  • 29 September 2015 - 12:15

    Roelina:

    Lieve zus!

    Nu pas een reactie van mij.. Wat een leuk en ook lief verslag! We zijn ook heel erg trots op jou! We missen je natuurlijk heel erg maar voor je het weet is het december! Dus vooral doorgaan zo! Lekker blijven genieten! Snel weer skypen! Heeel veel liefs en een kusje van Senn❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 December 2015

De tijd vliegt!

27 Oktober 2015

Nog 1 nachtje slapen!!!

07 Oktober 2015

Het is hier geweldig!

28 September 2015

Strand, Zee, Zon, Cocktails, Genieten

14 September 2015

Alweer 2 week op Curacao
Gerlin

Ik ben Gerlin Mulder en ben 19 jaar oud. Ik doe de opleiding verpleegkundige, en zit nu in het 3e leerjaar. Voor mijn opleiding ga ik 4 maand naar Curacao, om daar stage te lopen.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 6745

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

30 Augustus 2015 - 23 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: